Fasciae technieken

Wat is de invloed van organen op het in stand houden van pijnklachten? Waarom is functionele neurologie hier onlosmakelijk aan verbonden? Hoe kan het dat deze relatief milde technieken zo gigantisch veel resultaat geven?

Antwoorden op bovenstaande vragen en veel meer krijg je tijdens de Buik-Orgaanfascia cursus van Physis Academy.

Zo is het heel belangrijk om bij lage rug en/of heup klachten te vragen naar een blinde darm operatie of keizersnede. Operaties als deze hebben een sterke invloed op het ontstaan en in stand houden van pijnklachten. Ook algehele darmklachten als een opgeblazen gevoel of obstipatie kunnen een sterke relatie hebben naar pijnklachten.
Deze relaties zijn niet alleen in de rug en heup te leggen. Ook veel nekklachten worden veroorzaakt door verkleving. Ditmaal van de intra-thoracale fascia, vaak ontstaan na een flinke longontsteking.
Zo zijn er nog veel meer pijnklachten te koppelen aan specifieke patronen. Deze patronen ontstaan door een belangrijk principe wat we noemen viscero-afferentie. Het signaal van een orgaan naar de wervelkolom en het brein. Dit signaal wordt verhoogd na een operatie of forse ontsteking in de buurt van een orgaan.
Het resultaat? Meer spanning langs specifieke plekken op de wervelkolom en een vermindering van het adequaat aanspannen van spiergroepen om goed te kunnen stabiliseren.

Tijdens deze twee dagen leer je een duidelijke methodiek om de belangrijkste orgaanfascia regio’s te kunnen uitvragen in de intake, te herkennen tijdens de inspectie en te leren onderzoeken.

Daarbij leer je meer dan 20 behandeltechnieken en vele extra’s tijdens deze gave tweedaagse!

Een feestje voor elke behandelaar die houdt van fascia, functionele neurologie en het aanpakken van de oorzaak!

Sara past bij ons op de praktijk de fascia technieken toe.

Hieronder een filmpje met meer uitleg: